Gyakran ismételt kérdések  

Gyakran ismételt kérdések (GYIK)

Tartalom:

Mi az sop áruház rendszer?

Az sop.hu kimondottan gumiabroncs és egyéb autós kiegészítők forgalmazására kifejlesztett zárt forrású áruház rendszer.

A rendszer lényege, hogy a partner számára elkészítjük, majd fix havi díjért cserébe bérebe adjuk részére, a számára és az általa meghatározott elemekből álló, illetve a megadott adatok alapján elkészített webáruházat. Azt folyamatosan karban tartjuk, biztosítjuk annak folyamatos üzemelését, és a hozzá kapcsolódó adatbázisokat folyamatosan frissítjük. A Partner által kért fejlesztéseket, javításokat, módosításokat rövid határidővel végrehajtjuk.

Kell-e tárhellyel vagy szerverrel rendelkeznem?

Az elkészült áruház az SOP.HU rendszer saját tárhelyén kerül elhelyezésre, így nincs szükség tárhely vagy szerver bérlésére, az elhelyezéshez szükséges optimális feltételeket a konstrukció automatikusan tartalmazza. Ez plusz költséggel nem jár. A partner weboldalakon tárhelyszolgáltatóként az SOP.HU adatait kell megjeleníteni.

2001. évi CVIII. törvény 4. § h) pontjának eleget téve nyilatkozunk, hogy tárhelyünket az unsoft.hu biztosítja.

Vissza az oldal elejére...


Webáruház kialakításának lépései

A megrendelni kívánt csomag kiválasztása után szükséges néhány alapvető működési elv meghatározása, cégadatok megadása, különböző díjak, költségek és árazási szabályok rögzítése.

Oldal címének meghatározása

  • sop.hu oldal subdoménjaként
  • saját domain név alatt

A webáruház elhelyezhető az sop.hu domain subdomainjeként (pl. http://ujaruhaz.sop.hu). Ilyen esetben a megrendelőnek nincs további teendője, a kialakításhoz szükséges beállítások "házon belül" elvégezhetőek. Plussz költséggel nem jár, az alap szolgáltatás része.

A megrendelő saját domain néven is megjelenítheti áruházát (pl. http://www.ujaruhaz.hu). Ilyen esetben vagy rendelkeznie kell domain névvel, vagy választania kell egy domain nevet, a még szabad nevek közül. A domain név bejegyzése után azt az sop.hu szerverének ip címére (193.138.125.51) kell irányíttatnia (az mx rekord nem szükséges) úgy, hogy az összes subdomain is ide mutasson (*.ujaruhaz.hu). Az összes subdomain átirányítása elengedhetetlenül szükséges a rendszer tökéletes működéséhez. Ez után történhet meg az áruház bekonfigurálása.
A domain név regisztráció elvégezhető bármely regisztrátornál, ennek egyszeri díja 3-5.000Ft ami két évre érvényes, illetve számos regisztrátor "név szolgálatás fenntartási díjat" szed, ami havi 500Ft közelében szokott mozogni. Kereső optimalizálás szempontjából sokkal előnyösebb a saját domain név, amennyiben az jól lett kiválasztva.

Cégadatok meghatározása

Az áruház kialakításához szükséges megadni a cég adatait:

  • üzemeltető (tulajdonos) cég, vagy személy neve, székhelyének címe
  • adószáma, adóazonosító jele
  • cégjegyzék száma
  • csomagküldő azonosító 1
  • e-mail cím, ahová az áruház a rendeléseket továbbíthatja 2
  • telefonszám

1amennyiben a cég csomagküldéssel juttatja el a termékeket a vásárlóhoz, szükséges a csomagküldő azonosító bejegyzése
2a konfiguráció kialakításakor automatikusan biztosítunk egy elosztó e-mail címet (pl. ujaruhaz@sop.hu) amely a leveleket duplikálja és szétszórja tetszőleges számú kliens között, illetve archiválja a rendszerben. Az üzemeltetőnek kell rendelkeznie egy e-mail címmel (freemail, gmail, stb.), amelyet rendszeresen ellenőriz, ide küldi a rendszer, illetve továbbítja a @sop.hu-s cím a rendeléseket, kapcsolat oldalról küldött üzeneteket.

Működést érintő adatok meghatározása

  • termékcsoportok kezelése (személy-, 4x4, ktgk, teher-, motorabroncsok kezelése, acélkeréktárcsák kezelése)
  • árazás kezelése a különböző termékcsoportok esetében (pl. beszerzési ár +20%) 1
  • szállítási díjak és feltételek kidolgozása

1az importálás során ennél jóval bonyultabb árazási sémák is beprogramozhatóak (pl. eltérő árrés különböző méretek szerint, vagy a beszerzési ár függvényében sávos árazási eljárás)

Az adatok begyűjtés után megtörténik az áruház bekonfigurálása, és megkezdődhet a tesztelése. Ezzel párhuzamosan elküldjük az Ön részére a szolgáltatási szerződést, amelyben minden díjtétel (bekonfigurálás díja, havidíj) feltüntetésre kerül.

Azt javasoljuk, hogy a végleges elindítás előtt egy hétig teszt állapotban üzemeljen az áruház. Az áruház oldalain megjelenítünk egy üzenetet, amelyben leszögezzük, hogy rendeléseket nem veszünk fel és nem szállítunk ki. Ez alatt munkatársaink tesztelik a beállításokat, és amennyiben mindent rendben találtak, megkezdődhet az áruház üzemszerű használata. Az ezt követő hónapban fokozott figyelemmel követjük az áruházat, és ha szükséges módosítjuk a beállításokat a megrendelő igényei alapján.

Vissza az oldal elejére...


Díjakkal, fizetéssel kapcsolatos kérdések

Milyen díjakra kell számítani az áruház üzemeltetése során?

Rendszeres (havi) díjak:

Egyszeri díjak:

A webáruház felépítésének első lépése az alap konfiguráció elkészítése (ezért Bekonfigurálási díj kerül felszámításra). Az áruház üzembe helyezése után, havonta fizetendő a Rendszer üzemben tartási díj. Amennyiben az áruház sok látogatót fogad, és számottevő rendszer terhelést okoz rendszer terhelési díj kerül felszámításra. A webshop fejlődése során várható, hogy a begyűjtött tapasztalatok alapján érdemes lehet változtatni az oldal egyes tulajdonságain, ilyen esetben konfiguráció módosítási díjat számítunk fel az elvégzett munkáért. Továbbá lehetőséget biztosítunk a szerződött partnerek számára, hogy a webshoppal kapcsolatos munkákkal bízzanak meg, ezek elvégezésért kerül felszámításra az egyedi megbízások díja.

Bekonfigurálási díj: egyszeri fix összeg, amely a rendszer első üzembe állítását tartalmazza, és amely az egyszerűség kedvéért a szerződéses havidíj háromszorosa. Ez egyszer, a rendszer üzembe állítása után fizetendő.

Rendszer üzemben tartási (bérleti) díj: fenntartási díj, amely a rendszer üzemben tartását fedezi. Tartalmazza az üzemeltett oldal működése során felmerülő (rendszer) hibák javítását. Illetve azokat az új fejlesztéseket, amelyek nem járnak verziószám változással, illetve azokat a verziószám voltázással járó fejlesztéseket, amelyek a szerződésben rögzített modul (verzió) megszűnésével járnak együtt. Összege a Megrendelő által kért konfiguráció függvénye, szerződésben rögzített fix összeg, amely havonta fizetendő.

Rendszer terhelési díj: célja, hogy a közösen használt rendszeren, a felhasználók az általuk generált erőforrás igény alapján, egyenlőbb módon viseljék a rendszer fejlesztésének bővítésének költségét. A szerződés-kötéskor, van lehetőség eltekinteni a rendszer terhelési díj megfizetésétől, ha az oldal várható forgalma olyan alacsony, hogy ezzel nem okoz számottevő terhelés. Amennyiben az oldal sok látogatót fogad rendszer terhelési díjat kell fizetnie. A díj mértéke az oldal havi látogató száma alapján kerül kiszámításra: 2,5Ft/látogató.

Konfiguráció módosítás: Az oldal fejlődése során lehetőség van újabb modulok bérlésére, vagy a keveset használt felesleges modulok kikapcsolására (pl.: olyan modul esetén, aminek havidíjas üzemeltetése van és nincs benne az alapdíjban). Ezek beállításáért vagy kikapcsolásáért konfigurálási díjat számítunk fel. Konfiguráció módosítás a kereső optimalizálás néhány formája, cégadatok módosítása, és egyes, az oldal kinézetét érintő módosítások is.

Egyedi megbízások: kapacitás függvényében lehetőséget kínálunk az áruház működtetésével kapcsolatos (pl. adminisztratív) feladatok elvégzésére. Ezekért egyszeri díjat számítunk fel.

 

Mikor és hogyan kell fizetni az esedékes díjakat?

Az egyszeri díjakat, az adott munka elvégzése és elfogadása után kiszámlázzuk, amit a megrendelőnek a számla keltezésétől számított tizenöt napon belül átutalással kell rendeznie. A havonta fizetendő díjakat minden hónap első munkanapján számlázzuk szintén tizenöt napos fizetési határidővel.

Vissza az oldal elejére...


 

Kinézettel (design) kapcsolatos kérdések

Lehetséges-e egyedi kinézettel kialakítani a weboldalt?

Már az alap konfiguráció is tartalmaz egyedi elemeket. Egyedi, a megrendelő által kért fejléc, a cég logójának megjelenítése a dobozok címsorában és az egyedi böngésző ikon tartoznak ebbe a kategóriába. Illetve az oldalon található (megrendelt) dobozok helyét is az első konfiguráció elkészítésekor kell meghatározni.

Az alap konfiguráció nem tartalmazza a kinézet további egyedivé tételét – ezeket egyedi megbízásként tudjuk elvégezni! Mivel jelenleg egy alap kinézet (skin) áll rendelkezésre ajánlott, egyedi kinézettel konfigurálni az oldalt. Az egyszerűbb változtatások közé tartozik a színek, keretek, betűtípus megváltoztatása. A megrendelő elképzeléseinek pontosítása után az akár 1-2 nap alatt elkészülhet. Bonyolultabb változtatások közé tartozik a grafikus elemek (pl. ikonnal ellátott gombok, speciális jelölési és egyéb ikonok,) cseréje. Természetesen erre is van lehetőség ez azonban komoly időt felemésztő grafikai munka, ami ütemezést igényel.

Vissza az oldal elejére...


 

Termék kezeléssel kapcsolatos kérdések

Milyen lehetőség van a készletek kezelésére?

Az alap webshop esetében háromféle készlet kezelés létezik:

AKH import: naponta egyszer a hajnali órákra ütemezett automatikus készlet frissítés, ami törli a korábbi AKH készletet és teljes egészében felfrissíti az új adatokkal. Az adminisztráció menüpontban a Készlet/AKH készlet bármikor manuálisan is frissíthető a készlet. A funkció használatához AKH Partner készlet szolgáltatás szükséges, amihez a rendszer teljes támogatást nyújt.

Kézi felvitel: az adatbázisban lévő gumiabroncsok minden adata módosítható (az importált készleteké is). Kézi felvitellel egyesével vihető fel új termék, bármelyik termék törölhető, módosítható. A rendszer teljes rugalmasságot biztosít a készlet kezelés terén. Az eszköz elérhető az Adminisztráció/Termékek/Termékek kezelése menüpontból.

Import-export rendszerű készlet kezelés: a webáruház teljes készletét, vagy egy kiválasztott (leszűrt) részét lehetséges úgy szerkeszteni, hogy csv formátuban elkészített export fájlt MS Excel vagy azzal kompatibilis (alternatív) programmal szerkeszthi az áruház üzemeltetője, majd az elkészült fájlt importálással visszatölti a rendszerbe.

 

Milyen termékek kezelhetőek az áruházban?

Termék típus Kezelés Képek automatikus társítása
Személyautó, 4x4, kisteher gumiabroncsok Igen Igen
Motorkerékpár abroncsok Igen Igen
Teherautó abroncsok Igen Igen
Mezőgazdasági, ipari abroncsok - -
Acél keréktárcsák Igen Igen
Alu- keréktárcsák Igen -
Egyéb általános termékek - -


Hogyan képződhet a termékek eladási ára?

AKH import esetén: a rendszer az AKH készlet sajátosságait veszi figyelembe, mivel az AKH-tól érkező csv-fájlban a partner személyes ára szerepel, ezért az árazás alapja az abban szereplő átadási ár (beszerzési ár, személyes ár). A konfigurációban van - gyakorlatilag korlátlan lehetőség arra, hogy a partner által kigondolt szabályok szerint módosítsa ezt az árat. A konfigurációt a rendszer üzemeltetője írja meg a partner igényei szerint (konfiguráció módosítás).

Kézi árazás és import-export rendszerű árazás esetén van lehetőség arra, hogy a termék felvitelekor vagy módosításakor árazási szabályt határozzon meg a partner, ami csak az adott cikkre (cikk kód alapján) vonatkozik. Ez lehet százalékban megadott árrés, fix árrés Ft-ban, vagy akár fix ár is - ami minden importálás során a megadott szabály szerint újra számolja az eladási árat. A rendszer természetesen figyeli, a beszerzési ár és az eladási ár viszonyát ezért ha egy import során valamelyik termék árrése túl kicsi, e-mail figyelmeztetést küld. Ha az árrés negatívba fordul, értesítést küld, illetve nem jeleníti meg a terméket az áruházban.

Vissza az oldal elejére...


 

Keresőoptimalizálás (SEO)

A SEO (Search Engine Optimization) kereső optimalizálás a web-áruház működése szempontjából a második legfontosabb dolog az után, hogy az alapvető működése rendben van.

A valódi üzlet nyitásakor, sorsdöntő a megfelelő helyszín kiválasztása, de az interneten nincsenek jobb vagy rosszabb drosztok. Minden üzlet tulajdonos egyenlő esélyekkel indul a potenciális vásárlók megszerzése terén. Két eredményes stratégia létezik a vásárlók megszerzésére, az egyik az interetes hirdetési lehetőségek alkalmazása, a másik a kereső optimalizálás, ami szinte ingyen van és sokkal eredményesebb is tud lenni, mint a fizetett reklám kampányok.

A legtöbb kereső működése a szűkítés elvén alapszik. A beírt kereső kifejezésre releváns tartalmú oldalakat kiválasztja, egy kalapba gyűjti. Aztán sorrendet állít fel. A megjelenítés sorrendjét az határozza meg, hogy a releváns találatok közül melyik értéke a legmagasabb. Ezt az oldal külső környezete határozza meg. Vagyis az első lépés, hogy minél több kifejezésre az oldal a releváns találatok kategóriájba kerüljön, ez után pedig, hogy azok közül minél magasabban kiemelkedő értékkel rendelkezzen. A kereső optimalizálásnak két színtere van, az egyik a házon belüli, az oldal szerkezétében, tartalmában rejlő lehetőségek kihasználása. A másik, az áruház külső környezetének befolyásolása.

 

Miért nem működnek a fizetett hirdetések?

Általánosan elmondható, hogy a legelterjedtebb internetes hirdetési forma a Google AdWorlds, ahol a hirdetésre kattintásért kell fizetni. Azonban attól még hogy valaki kattint, egyáltalán nem biztos, hogy vásárol is az oldalon. A gumis szakmában a legjobb kereső szavakért akár száz forint körüli összeget is fizetni kell szezonban. Ha azt is számításba vesszük, hogy az ilyen kampányokból a klikkelők csupán 1-2%-a válik vásárlóvá, könnyen kiszámítható, hogy még optimista számítás esetén is: majd tíz-ezer forintba kerül egy vásárló megszerzése. Ha ez a vásárló egy kisebb méretű, lehet nem is teljes garnitúra abroncsot vásárol, az egyértelműen forintokban mérhető veszteséget generál az eladónak.

Sajnos ez a hajmeresztőnek tűnő elvi-példa a valóságban pontosan ezeket az eredményeket mutatja, és az internetes hirdetések többi fajtája (banner, fizetett reklámok) még rosszabb hatékonysággal működnek.

 

Milyen kereső optimalizáltság érhető el a kínált áruházzal?

A kínált áruház kifejlesztésekor a kereső optimalizálás volt az egyik legfontosabb szempont, mivel a gumis szakmában a fizetett hirdetések a legtöbb kereskedő számára negatív hasznot termelnek a magas hirdetési díj az erős konkurencia és a szűk viszonteladói árrés miatt.

Már az alap konfiguráció is tartalmaz minden olyan csatalakozási pontot, amelyek később akár 100%-os teljesítményre növelhetik a weboldal SEO szintjét.

Már az alap webshoppal is komoly eredmények érhetők el, a webshop minden oldala egyedileg kereső optimalizálható, illetve már az alap konfigurációban is benne van az Automata kulcsszó (keyword) és leírás (description) optimalizáló eszköz (röviden: KOE).

A megfelelően megválasztott beégett kulcsszavakkal és leírásokkal kombinálva ez ~10%-kos SEO szint eléréséhez elég, ami azonban a jelenlegi magyar piacon bőven a középmezőny feletti eredményt jelenti. Ezzel már fel lehet kerülni a kereső első oldalára néhány kulcsszóra (pl. gumiszerviz kurittyán kifejezésre)

A legjobban profitáló webáruházak esetében a vásárlók 90%-a nem a legnépszerűbb kereső kifejezésekre jön be!

A legjobb kulcsszavakért minden témában komoly verseny folyik. Kisebb áruházak esetében üdvözítő taktika lehet inkább alacsonyabbra tenni a lécet. Könnyen beláthatjuk többet ér, ha az áruház ritkább kifejezésekre az első oldalon jelenik meg, mintha a leggyakoribb keresésekre a 200.-kon. Ezért fontos, hogy minél több, a forgalmazott termékkel kapcsolatos kifejezésre legyen optimalizálva az oldal, ahelyett hogy olyan szereplőkkel kelljen versenyezni, akikkel az újonon nyitott áruház nincs egy súlycsoportban!

 

Milyen további kereső optimalizálási lehetőségeket kínál a webáruház?

A Termék katalógus modul nyitja meg az utat a keresők számára az oldal eszközeinek minél tökéletesebb kiaknázása irányába. (ezt az alap konfiguráció nem tartalmazza). Beállítástól függően statikus katalógust készít, az áruház termékeinek valahány százalékából, olyan formában, hogy azon keresztül a kereső a leghatékonyabban tudja feltérképezni az áruház kínálatát.

A Termék adatlap együtt működik a Kulcsszó optimalizáló eszközzel, és a legalacsonyabb termék adatlap beállítás esetén is komoly javulást eredményez. A Termék adatlap bővíthető SEO funkciókkal rendelkezik (ezek nem részei az alap konfigurációnak). Egyedi szöveges leírás kérhető a termék márkáról, a gumi mintázatról, rövid leírás a legjobb tulajdonságokról.

A Termék találati lista teljes mértékben url vezérelhető, ha ezt kombináljuk a Termék katalógus modullal az áruház teljes egészében feltérképezhetővé válik.

Saját cikkek és tartalmak tölthetők fel az Egyedi tartalom kezelő modul segítségével, ami kombinálható a Kulcsszó optimalizáló eszközzel.

Saját kép galériák + KOE segítségével a Google kép kereső szolgáltatása is megnyílik, mint potenciális vásárló forrás.

 

Page rank, linképítés?

Minden tulajdonos maga is sokat tehet annak érdekében, hogy áruháza eredményesebb legyen. Annak érdekében, hogy a találati listában előrébb kerüljön az oldal, érdemes fejleszteni annak külső környezetét is. A Google az egyes oldalak értékének mérésére létrehozott egy bonyolult számítási mechanizmust, amelyet részleteit a legnagyobb titokban tartják. A mökédése nagyvonalakban azonban publikus. Lényegében annál tovább növekszik egy webolal értéke, minél több a rá mutató külső hivatkozás (link). Ezért érdemes a weboldalakat népszerűsíteni. Az olyan fórumokon, katalógus-, hirdető oldalakon, ahol van lehetőség linket is közzé tenni érdemes egy-egy bejegyzést elejteni, és időnkét visszatérni újabb bejegyzéseket elhelyezni. Minél több az oldalra - és annak aloldalaira - mutató link, annál magasabb értékű lesz, és annál előkelőbb helyen szerepelhet a találati listában.

Mivel partnereink közül sokan nem tudnak időt szánni erre a munkára, ezért bevezettük az áruház-rendszer linképítési szolgáltatását. Ennek keretében előre megbeszélt számú - az áruházra mutató - linket építünk ki. Ennek díja 150 Ft/link. Az első időszakban havi 10-20 db link elhelyezését javasoljuk. Minden épített linkre fél év garanciát vállalunk. Ez gyakorlatban azt jelenti, hogy a link örökre megjegyződik a keresők rendszereiben. A linképítéshez robotokat, link-farming-ot és egyéb kifogásolható megoldásokat nem veszünk igénybe. Törekszünk arra, hogy a létrehozott linkek a legtermészetesebb elrendeződést mutassák, így később se vonjon maga után büntetést az oldalra. A liképítés hosszú távú megoldás. Egy adWords hirdetés a rá költött pénzért csak addig a néhány pillanatig fejti ki hatását, amíg megjelenik a képernyőn. Ezzel szemben a linképítésnek kettős haszna van. Egy részről a linken keresztül közvetlenül vásárlók érkezhetnek az oldalra. Más felől ez növeli az oldal értékét a keresőkben és előrébb kerülési esélyét a találati listában.

Miért érdemes az SOP.HU linképítési szolgáltatását igénybe venni? Az áruház rendszer neve a garancia a minőségre, a hosszú távú megbízható működésre. A munkát megfelelően képzett munkatársak végzik, akik komoly tapasztalattal rendelkeznek a területen. Megbízható, minőségi munkát végeznek. Az áruház rendszerrel kapcsolatos, minden tudásbázis a rendelkezésükre áll a kiválló eredmény érdekében. Miért nem érdemes beugrani az e-mailben érkező, ismeretlen hátterű link-építési ajánlatoknak?

Az utóbbi időben számos olyan eset történt, amikor a Google fejlesztette a linkek elemzésére vonatkozó szabályait és ennek következtében az egyértelműen fél-legális megoldásokat használó, link farmokról, robotokkal tömegesen linkelő oldalak visszasorolásra kerültek. Ez a módszer a spam levelekben magukat reklámozó "link heggeszető" egyének és erre vállalkozásokat építő internet-bűnözők jellemzői. Sajnos a legtöbb linképítő nem motivált abban, hogy eredményes legyen a munkája. Az alkalmi profitszerés érdekében nagyobb csomagokat kínálnak (akár 100-200 link építését rövid idő alatt). Ezek természetesen létre is jönnek, és elszámolást is küldenek ezekről. A gond csak az ezekkel, hogy ezek a csoportok tömegesen üzemeltetnek oldalakat (link farm) azzal a céllal, hogy azokra linkeket helyezzenek ki. A link kihelyezése egy gombnyomással történik, és robotok hozzák létre, ezért a hivatkozások szövege, meta tagjai alapján a Google könnyedén azonosítja ezeket, hogy nem emberi kéz hozta őket létre, és előre lépés helyett hamar visszasorolás az üzlet eredménye.

Nagyon fontos alapszabály, hogy link építést csak megbízható céggel szabad végeztetni. Csak olyan céget, személyt szabad megbízni, aki a linkeket kézi módszerrel, különböző szövegekkel és tag-ekkel hozza létre.


 

Áruház adminisztráció

Azokat a funkciókat foglaljuk itt össze, amelyek az áruház üzemletetéséhez szükségesek. Az SOP.HU rendszerű áruházak esetében a mindennapos teendők teljes mértékben automatizáltak. Azok, a szükséges időközönként adminisztrátori közreműködés nélkül is végrehajtódnak. Természetesen az áruház üzemeltetője bármikor futtathatja ezeket a feladatokat kézi vezérléssel is, amennyiben ezt szükségesnek gondolja. Összességében az itt található lehetőségek (menüpontok) három tevékenység köré szerveződnek:

  1. Készleten lévő termékekkel kapcsolatos műveletek
  2. Fájlok kezelése
    • Egyedi tartalom szerkesztő
    • Fájl kezelő (feltöltés, letöltés, törlés)
  3. Információs adatbázisok frissítése
    • Termék márkák és modellek (mintázatok) adatbázisa
    • Autó adatok
    • Acélkeréktárcsakód információs adatbázis

Készleten lévő termékek kezelése

Elérése az adminisztrációs oldal menüsorából: Termékek > Termékek kezelése

Utolsó verzió: v2.0
Státusz: használható, fejlesztés támogatott, hibajavítás támogatott
Funkciók: készlet adatbázis szerkesztése (új cikk létrehozása, módosítása, törlése) kezelhető termék típusok: alu-keréktárcsa, acél-keréktárcsa, gumiabroncs, motor gumi, teherautó abroncsok.

[!] Amennyiben tört számot ad meg, ne a vessző jelet, hanem a metrikus rendszer szerint, a pontot használja a tizedes elválasztására! (pl. 10.5%)
[!] Amennyiben megváltoztatja a szerkesztés során a cikk import kódját (pl. 2-ről /AKH import/ 1-re /kézzel felvitt termék/) először nem fog változást észre venni. Azonban a következő automata import újra létre fogja hozni a terméket és az kétszer fog megjelenni (pl. a találati listában) azonban az azonos cikk-kód miatt, csak a korábbi (jelen példában import kód 1) termék lesz elérhető, kosárba rakható. Ha ezt el akarja kerülni, módosítsa a cikk kódját is, hogy elkerülje az ütközést. Ha maszkoni szeretné a nagyker készletben lévő terméket, módosítsa a cikk adatait és ne változtassa meg a cikk-kódját!

Árazás mező

Importálás vagy új cikk rögzítése, cikk módosítása esetén van lehetősége az árazás mező kitöltésére. Ne változtassa meg a termék import kódját, ha azt szeretné, hogy a termék minden importáláskor (készlet frissítés) az árazás szerint újra számolja az eladási árat! Ha árazás mezőbe értéket ír, a konfigurációban meghatározott árazási szabály erre a termékre nem érvényesül. A mezőnek háromféle működési elve van:

  • Fix ár: amennyiben a mezőbe írt ár, nagyobb mint a beszerzési ár, a rendszer azt fixárként veszi figyelembe és ez lesz az eladási ár
  • Árrés: ha a mező értéke kisebb mint a beszerzési ár, akkor az árrés, és a beszerzési árhoz adódik hozzá, így képződik az eladási ár
  • Százalék: amennyiben a szám után % jel szerepel, azt árrés százalékként tekinti a rendszer (pl. 10%, beszerzési ár + 10%-ot jelent).

[!] Ha az árazás mezőbe értéket ír, a termék következő importálásakor (pl. AKH import) a termék árazása nem az importálási szabályok alapján, hanem az árazás mezőben szereplő feltétel szerint történik.
[!] Automata import esetén (pl. import=2), ha a termék törlődik az importból, akkor az árazott termék is törlődik! Az árazási szabály nem kerül mentésre, ezért ha újra megjelenik az adott kódú termék, az árazási szabályt már nem nyeri vissza!

Korábbi verzió: v1.0
Státusz: használható, fejlesztés nem támogatott, hibajavítás nem támogatott, frissítendő
Funkciók: készlet adatbázis szerkesztése (új cikk létrehozása, módosítása, törlése) kezelhető termék típusok: gumiabroncs

 

 

Vissza az oldal elejére...


 

 

 SOP.HU - Egy webshop rendel! - gyakori kerdesek oldal  

www.sop.hu webáruház készítés, webáruház bérlés. WWW.SOP.HU WEBSHOP WEBáRUHáZ WEB-áRUHáZ OLDAL KéSZíTéS BéRLéS GYAKORI KERDESEK OLDAL

www.sop.hu, webshop, webáruház, web-áruház, oldal, készítés, bérlés , gyakori_kerdesek_oldal,